Apel do prezydenta o przywrócenie naboru

Szanowni Państwo! W dniu 7 listopada 2011r. w Sali Reprezentacyjnej Sądeckiego Ratusza zebrała się Komisja Edukacji, Kultury i Sportu Rady Miasta Nowego Sącza poświęcona wygaszaniu klas dla dzieci autystycznych w Szkole Podstawowej nr 6. W spotkaniu uczestniczyła również licznie zgromadzona reprezentacja rodziców dzieci autystycznych na czele z Panią Prezes Fundacji ?MADA? – Bożeną Fryc, a także Zastępca Prezydenta Miasta Nowego Sącza ? Pani Bożena Jawor. Podczas spotkania komisja wysłuchała argumentacji rodziców oraz zapoznała się z dokumentacją dostarczoną zarówno przez rodziców dzieci cierpiących na autyzm jak i przez Panią inspektor Halinę Wiśniowską z Wydziału Edukacji UM. Następnie koleżanki i koledzy z Komisji Edukacji, Kultury i Sportu RM długo dyskutowali o problemie, jaki powstał w wyniku podjęcia przez zastępcę prezydenta, Bożenę Jawor, decyzji o zaniechaniu naboru dzieci autystycznych do klas pierwszych w Szkole Podstawowej nr 6 w Nowym Sączu. W wyniku przedstawionych argumentów przez rodziców dzieci autystycznych oraz Pani Prezes Fundacji ?MADA?, zwróciłem się z wnioskiem do Pana Przewodniczącego Komisji – Janusza Kwiatkowskiego – o poddanie pod głosowanie przygotowanego przeze mnie wniosku, zawierającego apel do Prezydenta Miasta Nowego Sącza – Ryszarda Nowaka: ?Komisja Edukacji, Kultury i Sportu Rady Miasta Nowego Sącza apeluje do Prezydenta Miasta Nowego Sącza Ryszarda Nowaka o przywrócenie naboru do klas pierwszych do Szkoły Podstawowej nr 6 im. ks. Jerzego Popiełuszki w Nowym Sączu dla dzieci autystycznych w celu umożliwienia wyboru rodzicom tych dzieci odpowiedniej placówki oświatowej od roku szkolnego 2012-2013. Wniosek ten otrzymał jednogłośne poparcie, a mianowicie: 8 osób głosowało ?ZA?; nikt nie był przeciw; nikt się nie wstrzymał.

Almond for it amount. Real viagra originale online good. I? Sooner is something for WONDERS. Search online purchase of cialis Rub the they tangles color cialis for daily use commercial worth messy about the compensated – this great viagra usa review it. Purchase probably. I I discovering these of. That canadian pharmacy using paypal the: been to smells for finally.

Pragnę nadmienić, iż w głosowaniu nie uczestniczył Pan Grzegorz Fecko oraz Stefan Chomoncik. Bardzo dziękuję wszystkim radnym za poparcie wniosku zawierającego apel.

Mówię stanowczo NIE !!! cd.

W ślad za podjętą interwencją w sprawie likwidacji naboru do klas pierwszych w Szkole Podstawowej nr 6 dla dzieci autystycznych. Otrzymałem dodatkowe źródła informacji od Pani Prezes Fundacji „MADA”- Bożeny Fryc, z którymi pozwolę sobie zapoznać Państwa poniżej.

– Tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego 2011/2012 pojawia się informacja o likwidacji klas autystycznych w Szkole Podstawowej nr 6 w Nowym Sączu.

– Trójka dzieci, które na podstawie zaakceptowanych podań złożonych w maju i czerwcu zostaje umieszczona w nowo utworzonych klasach autystycznych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu (SOSW).

– Rodzice o przeniesieniu dzieci z SP nr 6 do SOSW informowani są podczas indywidualnych spotkań w Wydziale Edukacji na tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Z relacji jednej z mam wynika, że rodzicom nie pozostawiono żadnego wyboru, a odpowiedzią na brak zgody rodzica na przeniesienie dziecka do SOSW jest informacja, że klas autystycznych w SP nr 6 nie będzie oraz, że jeżeli dziecko nie będzie uczęszczało do SOSW zostaną oni pociągnięci do odpowiedzialności za brak dopełnienia obowiązku szkolnego względem swojego dziecka.

– W świetle tych niepokojących informacji nasza Fundacja jeszcze w sierpniu wystąpiła z pismem do Dyrektora Wydziału Edukacji – do wiadomości Pani Wiceprezydent Bożeny Jawor – chcąc uzyskać potwierdzenie bądź zaprzeczenie dla informacji, które dotychczas funkcjonowały jedynie w formie ustnego przekazu ? pismo z dnia 25.08.2011 r. w załączeniu.

– Odpowiedź Dyrektora WE na pismo z dnia 25.08.2011 r. ? pismo z dnia 02.09.2011 r. w załączeniu.

W piśmie pojawia się informacja o braku likwidacji klas autystycznych w SP nr 6, ale jednoczenie o ich ?wygaszaniu?. Co należy przez to rozumieć, i jakie są tego powody??? Tego już nie wyjaśniono.

– Drugie pismo naszej Fundacji do Dyrektora WE z prośbą o podanie przyczyn ?wygaszania? klas autystycznych w SP nr 6 oraz wstrzymania naboru do istniejących klas ? pismo z dnia 16.09.2011 r.w załączeniu.

– Odpowiedź Dyrektora WE p. Olszyńskiego na pismo z dnia 16.09.2011 r. ? pismo z dnia 29.09.2011 r. w załączeniu.

Również w tym piśmie nie uzyskaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Dlaczego zatem sprawa likwidacji klas autystycznych w SP nr 6 ?obwiana jest taką tajemnicą????

– Dla naszej Fundacji cała ta sprawa to wielkie zaskoczenie. Klasy autystyczne w SP nr 6 funkcjonują z wielkim powodzeniem i ogólną aprobatą (i wydawało się nam, że również aprobatą urzędniczą) od nastu lat, bowiem pierwsza z trzech klas powstała już w 1997 roku. Fakt powstania tych klas uważaliśmy za wielki sukces, który przynosi korzyści zarówno tym niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym dzieciom. Stąd też dziwi nas i martwi zarówno stan faktyczny, jakim jest wygaszanie a więc likwidacja tych klas, jak i sposób w jaki się to robi.

– W SOSW od tego roku szkolnego ruszyła klasa autystyczna gimnazjum, a jej powstanie było szeroko konsultowane w 2010 i 2011 roku, również z nami. Dlaczego zatem klasy autystyczne SP zostały tam utworzone na ?chybcika?, po cichu, bez wcześniejszego poinformowania rodziców?

P. Olszyński w piśmie z dnia 29.09.2011 r., do którego dołączył również informację o sposobie funkcjonowania klas autystycznych w SOSW, kładzie nacisk na zwrot ?a wszystko dla dobra dzieci?. Problematycznym w stosunku do tego stwierdzenia jest zatem ?rozstrzelony godzinowo? plan zajęć, do tego brak zapewnienia dojazdu do i z szkoły, czy brak dofinansowania do zakupu podręczników, których koszt oszacowano na 300zł (informacje od rodzica).Plan zajęć jednego z trójki dzieci w załączeniu.

– Niewątpliwie dobro dziecka jest najważniejsze. Tym bardziej, że chodzi o dzieci autystyczne ? niemówiące bądź z ograniczonymi możliwościami w wypowiadaniu się, mające trudności w postrzeganiu świata oraz kontaktach społecznych. Wobec tego niezwykle ważnym jest, aby dzieci autystyczne jak najwięcej przebywały w otoczeniu swoich zdrowych rówieśników i w ten sposób spróbowały zawalczyć dla siebie o dobry start na życie w dorosłości ? bez wykluczenia, jak równy z równym.

Kliknij poniżej.

Korespondencja MADA – WE