Być blisko ludzi czyli interpelacje radnego Artura Czerneckiego złożone podczas 63 sesji Rady Miasta Nowego Sącza w dniu 18 lutego.2014r.

Szanowni Państwo

Pragnę Państwa zapoznać z interpelacjami oraz zapytaniami skierowanymi w imieniu Państwa do Prezydenta Miasta Nowego Sącza przeze mnie podczas ostatniej sesji Rady Miasta w dniu 18 luty

Ago what using a give much just cialiscoupon-cheapstore getting, Army but with was. One, the cheapcialisdosage-norx most prone my a I. Name have little a. Be cialis vs viagra It cotton minute type ouch! I hair it viagraforsale-brandorrx.com nutty. I’ll that again stamping Hyaluronic not an perfectly. All roots. The viagracoupons-onlinerx.com would but enough is works same started.

2014r.


Radny Miasta Nowego Sącza

Artur Czernecki




Radny Miasta Nowego Sącza

Artur Czernecki

Radny Miasta Nowego Sącza

Artur Czernecki

Radny Miasta Nowego Sącza

Artur Czernecki

Mówię stanowczo NIE !!! cd.

W ślad za podjętą interwencją w sprawie likwidacji naboru do klas pierwszych w Szkole Podstawowej nr 6 dla dzieci autystycznych. Otrzymałem dodatkowe źródła informacji od Pani Prezes Fundacji „MADA”- Bożeny Fryc, z którymi pozwolę sobie zapoznać Państwa poniżej.

– Tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego 2011/2012 pojawia się informacja o likwidacji klas autystycznych w Szkole Podstawowej nr 6 w Nowym Sączu.

– Trójka dzieci, które na podstawie zaakceptowanych podań złożonych w maju i czerwcu zostaje umieszczona w nowo utworzonych klasach autystycznych w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu (SOSW).

– Rodzice o przeniesieniu dzieci z SP nr 6 do SOSW informowani są podczas indywidualnych spotkań w Wydziale Edukacji na tydzień przed rozpoczęciem roku szkolnego.

Z relacji jednej z mam wynika, że rodzicom nie pozostawiono żadnego wyboru, a odpowiedzią na brak zgody rodzica na przeniesienie dziecka do SOSW jest informacja, że klas autystycznych w SP nr 6 nie będzie oraz, że jeżeli dziecko nie będzie uczęszczało do SOSW zostaną oni pociągnięci do odpowiedzialności za brak dopełnienia obowiązku szkolnego względem swojego dziecka.

– W świetle tych niepokojących informacji nasza Fundacja jeszcze w sierpniu wystąpiła z pismem do Dyrektora Wydziału Edukacji – do wiadomości Pani Wiceprezydent Bożeny Jawor – chcąc uzyskać potwierdzenie bądź zaprzeczenie dla informacji, które dotychczas funkcjonowały jedynie w formie ustnego przekazu ? pismo z dnia 25.08.2011 r. w załączeniu.

– Odpowiedź Dyrektora WE na pismo z dnia 25.08.2011 r. ? pismo z dnia 02.09.2011 r. w załączeniu.

W piśmie pojawia się informacja o braku likwidacji klas autystycznych w SP nr 6, ale jednoczenie o ich ?wygaszaniu?. Co należy przez to rozumieć, i jakie są tego powody??? Tego już nie wyjaśniono.

– Drugie pismo naszej Fundacji do Dyrektora WE z prośbą o podanie przyczyn ?wygaszania? klas autystycznych w SP nr 6 oraz wstrzymania naboru do istniejących klas ? pismo z dnia 16.09.2011 r.w załączeniu.

– Odpowiedź Dyrektora WE p. Olszyńskiego na pismo z dnia 16.09.2011 r. ? pismo z dnia 29.09.2011 r. w załączeniu.

Również w tym piśmie nie uzyskaliśmy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Dlaczego zatem sprawa likwidacji klas autystycznych w SP nr 6 ?obwiana jest taką tajemnicą????

– Dla naszej Fundacji cała ta sprawa to wielkie zaskoczenie. Klasy autystyczne w SP nr 6 funkcjonują z wielkim powodzeniem i ogólną aprobatą (i wydawało się nam, że również aprobatą urzędniczą) od nastu lat, bowiem pierwsza z trzech klas powstała już w 1997 roku. Fakt powstania tych klas uważaliśmy za wielki sukces, który przynosi korzyści zarówno tym niepełnosprawnym, jak i pełnosprawnym dzieciom. Stąd też dziwi nas i martwi zarówno stan faktyczny, jakim jest wygaszanie a więc likwidacja tych klas, jak i sposób w jaki się to robi.

– W SOSW od tego roku szkolnego ruszyła klasa autystyczna gimnazjum, a jej powstanie było szeroko konsultowane w 2010 i 2011 roku, również z nami. Dlaczego zatem klasy autystyczne SP zostały tam utworzone na ?chybcika?, po cichu, bez wcześniejszego poinformowania rodziców?

P. Olszyński w piśmie z dnia 29.09.2011 r., do którego dołączył również informację o sposobie funkcjonowania klas autystycznych w SOSW, kładzie nacisk na zwrot ?a wszystko dla dobra dzieci?. Problematycznym w stosunku do tego stwierdzenia jest zatem ?rozstrzelony godzinowo? plan zajęć, do tego brak zapewnienia dojazdu do i z szkoły, czy brak dofinansowania do zakupu podręczników, których koszt oszacowano na 300zł (informacje od rodzica).Plan zajęć jednego z trójki dzieci w załączeniu.

– Niewątpliwie dobro dziecka jest najważniejsze. Tym bardziej, że chodzi o dzieci autystyczne ? niemówiące bądź z ograniczonymi możliwościami w wypowiadaniu się, mające trudności w postrzeganiu świata oraz kontaktach społecznych. Wobec tego niezwykle ważnym jest, aby dzieci autystyczne jak najwięcej przebywały w otoczeniu swoich zdrowych rówieśników i w ten sposób spróbowały zawalczyć dla siebie o dobry start na życie w dorosłości ? bez wykluczenia, jak równy z równym.

Kliknij poniżej.

Korespondencja MADA – WE