Szanowni Państwo
Poniżej zamieszczam w oryginale pismo, jakie otrzymałem od rodziców dzieci autystycznych dotyczące oświadczenia Pani radnej Barbary Jurowicz
MY RODZICE DZIECI AUTYSTYCZNYCH SKŁADAMY SWOJĄ INTERPEKACJĘ, CYTUJEMY:
Obecnie każda szkoła ma obowiązek przyjąć dziecko autystyczne, ale szkoła bez oddziałów integracyjnych zmuszona jest do zorganizowania odpowiednich warunków do nauczania takiego ucznia( z artykułu Pani Katarzyny Patyk miesięcznika Wychowawca”).
CZEKAMY NA OFICJALNE PISMO OD PREZESA FUNDACJI SYNAPSIS ,W KTÓRYM BEZDIE WYTŁUMACZONE, ZE DZIECI AUTYSTYTCZNE MUSZĄ UCZYĆ SIE W SZKOLE MASOWEJ BO TO JEST NAJLEPSZA METODA TERAPII.
AUTYZM JESZCZE RAZ PODKREŚLAMY -TO NIE UPOŚLEDZENIE-TO CHOROBA MÓZGU, KTÓRA POPRZEZ DOBRĄ SYNCHRONIZAJCĘ MOŻNA ZŁAGODZIĆ, AUTYSTYCY UCZZ ŻYCIA POPRZEZ NAŚLADOWNICTWO-DLATEGO WEDŁUG NAJNOWSZYCH METOD W LECZENIU OGÓLNOŚWIATOWYM AUTYZMU -NALEŻY UMIESZCZAC DZIECI AUTYSTYCZNE W KLASACH DL;A DZIECI AUTYSTYCZNYCH W SZKOŁACH MASOWYCH.
W KSIĄŻCE PANI M. CHODKOWSKIEJ „WIELOWYMIAROWOŚC INTEGRACJI W TEORII I PRAKTYCE EDUKACYJNEJ” ?ROZDZIAŁ „CZYNNIKI WARUNKUJĄCE PRAWIDLOWE FUNKCJONOWANIE DZIECKA AUTYSTYCZNEGO W SZKOLE” -CZYTAMU ZAŚ”
Dzieci autystyczne uczące się w szkole , w której pracuję są zawsze obecne podczas wszelkich imprez, występów, spotkań z zaproszonymi gośćmi organizowanymi w naszej placówce. Biorą udział także w wyjazdach szkolnych do kina, teatru czy na ścieżki edukacyjne do lasu. Zawsze podczas tych wszystkich przedsięwzięć towarzyszą im rodzice, co ma ogromny wpływ na pogłębienie ich więzi z dziećmi oraz na poszerzenie współpracy ze szkołą.
I TAK JEST W SZKOLE NR 6.
DZIECI SĄ OBECNE NA WSZYSTKICH AKADEMIACH I W NICH RÓWNIEŻ UCZESTNICZĄ, MOŻEMY UDOPSTĘPNIĆ NAGRANIA Z TAKICH AKADEMII.
ODNOŚNIE OŚRODKA-TEJ PLACÓWCE-NIKT NIE UBLIŻA, A WRECZ ODWROTNIE, SZANUJEMY PRACĘ NAUCZYCIELI PRACUJĄCYCH TAM Z DZIEĆMI, ALE TO JEST MIEJSCE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY UPOŚLEDZONEJ A NIE DLA DZIECI AUTYSTYCZNYCH.
RACZEJ -TRĘDOWATE, TO MOGA POCZUĆ SIE TERAZ NASZE RODZINY I NASZE DZIECI, ŻE CHCE JE PANI PREZYDENT ZAMKNĄC W SPECJALNYM OŚRODKU.
TA SPRAWA JUZ NIE DOTYCZY SAMEGO NOWEGĄ SĄCZA ALE POLSKI, PONIEWAZ ŁAMANE JEST W SĄCZU PRAWO EDUKACJI DZIECKA AUTYSTYCZNEGO PRZESTRZEGANEGO W POLSCE I NA ŚWIECIE.
A TO PRAWO EDUKACJI JEST TAKIE, ŻE DZIECKO AUTYSTYCZNE UCZY SIĘ I KSZTAŁCI W SZKOLE MASOWEJ.
RODZICE DZIECI AUTYSTYCZNYCH.