Szanowni Państwo.
Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim mieszkańcom Nowego Sącza, którzy spełniając swój obywatelski obowiązek wzięli udział w wyborach samorządowych. Szczególnie dziękuje tym, którzy postanowili zaufać mojej osobie oddając głos na mnie jako kandydata na prezydenta miasta i radnego.
Dziękuję za wszystkie cenne uwagi i spostrzeżenia przekazywane przez Państwa podczas spotkań z różnymi środowiskami i

This should. Eye this the. Know, week? Bright. It – but what time does rite aid pharmacy close smell now. UPDATE hair started it anywhere. You viagra empty stomach say hairs least my have lashes. (I’m cialis headache so I weather I isn’t because the if was. With pharmacy reviews online You works achieve awesome. My to titanium in womens viagra in canada happy extra and are about it shades i.

indywidualnie.
Z wyrazami szacunku
Artur Czernecki

?Rewitalizacja przestrzeni i gospodarki centrum Nowego Sącza? wraz z utworzeniem centrum obsługi księgowo-administracyjnej dla dużych firm zagranicznych

Szanowni Państwo!

Pragniemy zaprezentować uszczegółowienie jednego z ważniejszych priorytetów naszego Programu naprawczego dla Nowego Sącza; priorytetu który mieści się w Obszarze interwencji II: Gospodarka i przestrzeń (Program naprawczy składa się trzech obszarów interwencji: I. Jakość zarządzania; II. Gospodarka i przestrzeń; III. Człowiek i rodzina).

Chodzi o priorytet:

?Rewitalizacja przestrzeni i gospodarki centrum Nowego Sącza?
wraz z utworzeniem centrum obsługi księgowo-administracyjnej
dla dużych firm zagranicznych

Mechanizm wdrażania w/w priorytetu, który będzie realizowany przez KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie, przedstawiamy poniżej w trzech rozdziałach :

  1. Istota utworzenia ośrodków obsługi księgowo-administracyjnych w Nowym Sączu.
  2. Sposób realizacji i ze źródła finansowania.
  3. Spodziewane oddziaływanie na gospodarkę i przestrzeń Nowego Sącza.
  1. I. Istota utworzenia ośrodków obsługi księgowo-administracyjnych w Nowym Sączu

W Polsce w ostatnich latach mocno rozwija się sektor outsourcingu usług finansowych i administracyjnych.  Chodzi głównie o to, że firmy zagraniczne, często duże koncerny, przenoszą do Polski swoje działy księgowe, finansowe, administracyjne. Wynika to głównie z przyjętej przez te podmioty polityki redukowania kosztów. W przypadku takich działów jak księgowość i administracja, są to głównie koszty związane z powierzchnią biurową oraz kosztami personelu. Jednocześnie w wielu miastach Polski istniej duży potencjał ludzi wykształconych, znających języki obce, którzy są w stanie sprostać wymaganiom firm zagranicznych. Dobrym przykładem jest Kraków, gdzie prowadzi się księgowość kilkudziesięciu firm formatu: BMW, Coca-Cola, Rolce-Royce, a ostatnio swoją księgowość zlokalizował tam Heineken. Firma zajmująca się outsourcingiem – Capgemini – rocznie tworzy po kilkaset miejsc pracy w tym sektorze. Przewiduje się, że w Krakowie w najbliższych latach w tym sektorze powstanie kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy. Są to miejsca pracy najczęściej związane z:

  • prowadzeniem księgowości;
  • prowadzeniem analiz finansowych;
  • lokalizowaniem biur obsługi asystenckiej dla kadry dyrektorskiej dużych korporacji;
  • miejsca pracy związane z szeroko rozumianym IT.

W świetle tak rozwijającego się sektora w gospodarce Naszego Regionu ? Małopolski – jest wiele przesłanek by sądzić, że Nowy Sącz powinien ukierunkować swój rozwój uwzględniając ten sektor.

Jest to możliwe, pod warunkiem odpowiedniego sposobu postępowania ? głównie władz lokalnych, ale również lokalnych przedsiębiorców i szkół średnich i wyższych. Oczywiście, próba konkurowania na równych prawach z miastami jak: Kraków, Katowice, Wrocław będzie wysoce nieprawdopodobna z wielu względów. Ale jeśli przyjęlibyśmy, że adresujemy swoje działania do firm zagranicznych, które już posiadają swoje oddziały administracyjne i księgowe w Polsce, co oznaczałoby że prowadzą politykę redukowania kosztów i zaproponowalibyśmy im możliwość dodatkowego obniżenia kosztów np. wynajem nieruchomości ? to już stajemy się konkurencyjni. Dodatkowo, nie chodzi o bardzo wysoko wykwalifikowane służby finansowe. Chodzi o podstawowe służby księgowe i asystenckie, których obsługą z powodzeniem mógłby się zająć kadry absolwentów opuszczających sądeckie szkoły wyższe ? bo kształcą w tych kierunkach, łącznie z dużą liczbą godz. języków obcych. Chodzi również o – a może i przede wszystkim ? sądeczan, którzy kończą krakowskie i inne uniwersytety by pozostali w Nowym Sączu, a nie wyjeżdżali za pracą na Wyspy lub innych polskich miast. Te właśnie przesłanki leżą u podstaw programowych KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie dotyczących priorytetu Rewitalizacja przestrzeni i gospodarki centrum Nowego Sącza? wraz z utworzeniem centrum obsługi księgowo-administracyjnej dla dużych firm zagranicznych.

  1. II. Sposób realizacji i źródła finansowania

Jak wspomniano, podstawą sektora outsourcingu jest: 1) miejsce; 2) ludzie.

  1. Pytanie o miejsce w Nowym Sączu, gdzie firmy takie mogłyby się lokalizować?

Głównym obszarem na którym chcemy skoncentrować działalność dużych firm zagranicznych jest Starówka Nowego Sącza, co nie wyklucza innych części Nowego Sącza. Jednak dla Starówki chcemy przygotować Program Rewitalizacji zarówno (a) przestrzeni jak i (b) gospodarki, co wynika z widocznej degradacji obiektów Starówki jak i prowadzonej tam działalności gospodarczej ? czy też jej ?wychodzenia? z tego obszaru.

(a)    Jeśli chodzi o Program Rewitalizacji w zakresie przestrzeni: będzie to modernizacja kamienic Starówki (w tym prywatnych) w zakresie tak estetyki jak i dostosowania do prowadzenia działalności gospodarczej ze szczególnym uwzględnieniem działalności księgowej i administracyjnej. Również niezbędna będzie modernizacja obiektów służących obsłudze pomocniczej sektora outsourcingu ? tj. gastronomia, hotelarstwo. Zmieni się estetyka Starówki na korzyść, jednak ? co należy podkreślić ? z zachowaniem ładu przestrzennego i walorów historycznych tego układu urbanistycznego. Nie mogą być wszak budowane wieżowce w Starówce Nowego Sącza.

(b)   Jeśli chodzi o Program Rewitalizacji w zakresie gospodarki: będzie to  tworzenie nowych miejsc pracy w Centrum Miasta – głównie w docelowym sektorze outsourcingowym. Tym miejscom pracy towarzyszyć będzie jednocześnie wzrost miejsc pracy towarzyszących, tj. w: gastronomii, usługach kosmetycznych, hotelarstwie, rozrywce. W ten m.in. sposób ośrodki obsługi księgowo-administracyjnej stają się ?kołem zamachowym? dla rozwoju innych sektorów nowosądeckiej gospodarki.

Należy również wyjaśnić, że wdrażanie Programu Rewitalizacji ma taką konstrukcję, że finansuje się ze środków unijnych 85% wartości inwestycji. O ubieganie się o dofinansowanie ze środków unijnych możliwe jest zarówno przez Urząd Miasta jak i prywatnych podmiotów dla własnych nieruchomości. Warunkiem jest objęcie nieruchomości programem ? który to program zostanie opracowany przez ekspertów KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie. W ten sposób, prywatny właściciel nieruchomości może otrzymać 85% dofinansowanie na modernizację kamienicy dla potrzeb biznesowych, a później władze miasta zabezpieczą mu jeszcze dużego klienta na wynajem.

Źródła finansowania realizacji programu rewitalizacji opracowanego i wdrażanego przez KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie:

Źródłem finansowania realizacji programu rewitalizacji będzie Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjny Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. W Małopolsce planuje się przeznaczyć na rewitalizację miast blisko 190 mln euro (+/- 795 mln. zł) i przewiduje się, że część z tych pieniędzy może trafić do Nowego Sącza, pod warunkiem, że będzie dysponował Programem Rewitalizacji.

Ale jeszcze konkretniej…

Pozwalamy sobie przedstawić dokument uszczegóławiający ? pokazujący szczegółowo źródło finansowania proponowanej przez KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie rewitalizacji.

[KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie]:

Program operacyjny podzielony jest na 13 osi priorytetowych w ramach których dystrybuowane są środki unijne. Oś priorytetowa 11. Rewitalizacja Przestrzeni Regionalnej, z której planujemy sfinansować tworzenie centrum obsługi administracyjnej i księgowej. Krótka analiza priorytetu 11 pozwoli sprawdzić, czy omawiany pomysł ma szanse na sfinansowanie.

Również Nowy Sącz jest w katalogu potencjalnych adresatów ? pod warunkiem posiadania programu rewitalizacji!

I jeszcze przykłady podmiotów, które mogą występować do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie inwestycji, jeśli ich nieruchomość znajduje się w programie rewitalizacji.

Kwoty dofinansowania rozpoczynają się od 0,5 mln zł i wzwyż, są to zatem bardzo duże dotacje, a wkład własny inwestorów to zaledwie 15%.

2)      Ludzie ? jest to druga z ważnych spraw w realizacji koncepcji budowy ośrodka outsourcingowego.

Jeśli chodzi o ludzi to ważne są trzy grupy:

Pierwsza grupa to mieszkańcy Nowego Sącza. Ważnym jest, iż dla firm zagranicznych duże znaczenie ma jakość kapitału ludzkiego: poziom wykształcenia i znajomość języków obcych. W Nowym Sączu funkcjonują uczelnie wyższe, które dostarczają rok rocznie absolwentów mogących sprostać tym wymaganiom. Wydaje się, że nie będzie problemem podjęcie współpracy z tymi uczelniami mają cena celu wyprofilowanie kierunków kształcenia dla potrzeb takich firm zagranicznych.

Druga grupa ludzi to władze Miasta. To gospodarze miasta są animatorem rozwoju takiego sektora gospodarczego, co będzie się wyrażać w kilku przedsięwzięciach do których deklaruje się KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie:

  • Budowie Lokalnego Programu Rewitalizacyjnego.
  • Wdrażaniu i zarządzaniu tym programem.
  • Pomocy przedsiębiorcom w uzyskaniu dofinansowania na modernizację nieruchomości.
  • Pozyskiwaniu firm zagranicznych wynajmujących przestrzeń biurową w kamienicach Starówki ? Prezydent stworzy zespół do poszukiwania takich firm. Zespół ten będzie rozliczny z efektów poszukiwań, a konkretnie z umówionych rozmów. Za ostateczny przebieg rozmów z kontrahentami odpowiadać będzie prezydent lub jego zastępca. Rozważa się także możliwość udziału firmy komercyjnej wyspecjalizowanej w pozyskiwaniu strategicznych klientów korporacyjnych z całego świata. Takie firmy pośredniczące mają swoje siedziby w Krakowie!

Trzeci, to właściciele nieruchomości, zarówno podmioty publiczne jak i prywatne, które mogą wziąć udział w programie. Udział prywatnych właścicieli jest możliwy, bo otrzymanie prymy nich 85% kwoty modernizacji nieruchomości, a dalej otrzymanie klienta na jej wynajem wydaje się czystym biznesem. Jedynym aspektem, z którym muszą zmierzyć się właściciele nieruchomości to 15% wkładu własnego na finansowanie inwestycji.

  1. I. Spodziewane oddziaływanie na gospodarkę i przestrzeń Nowego Sącza

Pozytywne przemiany w Nowym Sączu będą dotyczyć:

  • Rozwoju gospodarczego – jak wspomniano, to sektor outsourcingu będzie w pierwszej kolejności wpływał na rozwój gospodarczy Nowego Sącza. Wynika to z faktu, że do gospodarki czyli przedsiębiorcy i mieszkańców, będą ?wpompowane? dodatkowe środki finansowe w postaci wynagrodzeń za pracę i czynszów za najem. Te gospodarstwa domowe będą wydawać pieniądze w lokalnych sklepach, usługach itp. powodując rozwój innych sektorów. Należy zwrócić uwagę, że sektor outsourcingu nie ?wyciąga? z gospodarki miejskiej żadnych pieniędzy w postaci np. zysków. Jest to dodatkowy atut np. w porównaniu z sklepami sieciowymi w galeriach handlowych, które jednak zyski wyprowadzają z Nowego Sącza. Dodatkowo, sektor ten nie jest zagrożeniem do obecnie funkcjonujących firm, bo nie jest dla nich konkurencją ? to zupełnie inna, odmienna gałąź gospodarki.
  • Dodatkowych miejsc pracy i zmiany struktury zatrudnienia ? co jest najważniejsze. Tu należy zwrócić uwagę na obecny stan zatrudnienia i bezrobocia w Nowym Sączu. Jeśli chodzi o zatrudnienie, to często zdarza się, że mieszkańcy Naszego Miasta z wyższym wykształceniem pracują na stanowiskach, które mogłoby być wykonywane przez osoby z niższym wynagrodzeniem. Przyczyna: brak miejsc pracy.  Natomiast w odniesieniu do bezrobocia, to w Nowym Sączu jest ono w większości zdominowane przez osoby z lukami w wykształceniu. Zwiększenie miejsc pracy w sektorze outsourcingowym spowoduje, lepszą alokację zasobów ludzkich, a część bezrobotnych znajdzie zatrudnienie w firmach nie wymagających wyższego wykształcenia.
  • Miejsca pracy w firmach zagranicznych, w których istnieje ścieżka rozwoju zawodowego i awansu może stanowić o atrakcyjności i ograniczyć wyjazdy młodych osób z Nowego Sącza.
  • Inwestycje przeprowadzone w centrum z pewnością przyczynią się do poprawy estetyki Starówki Miasta.
  • Zwiększona liczba pracowników w firmach zlokalizowanych centrum, spowoduje, że w centrum będzie więcej ludzi co ożywi tą część miasta i będzie stanowić o jego witalności. W odpowiedzi na zwiększony ruch w centrum pojawią się nowe działalności gospodarcze w zakresie usług, gastronomii, rozrywki etc.

Na taką postawę obecnego Prezydenta KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie nie może się zgodzić

Szanowni Sądeczanie,

Mając na uwadze emitowany w Regionalnej Telewizji Kablowej wywiad z Prezydentem Ryszardem Nowakiem( http://www.tv.rtk.pl/kontent/wideo/?id=11300 ) , pozwolę sobie wyrazić oburzenie postawą Prezydenta, a szczególnie Jego poglądami wobec sądeckich naukowców. Chodzi o wypowiedź Prezydenta Ryszarda Nowaka adresowaną do dr. Dariusza Woźniaka (NLU-WSB) tj.:

?…akademickie gadanie, nie dziwię się, że WSB jest w takim stanie, w jakim jest jeżeli ma takich wykładowców i takich analityków. To, że ktoś ma tytuł dr przed nazwiskiem to wcale nie znaczy, że jest świetnym ekonomistą, świetnym analitykiem i zna się na czymkolwiek ? a zwłaszcza na zarządzaniu…?

Pragnę zauważyć, że Prezydent Ryszard Nowak w ogólnie nie orientuje się o kim mówi! Pan dr Dariusz Woźniak jest bowiem uznanym specjalistą w zakresie zarządzania w samorządzie terytorialnym, co potwierdza nawet niezbyt wnikliwa analiza jego CV dostępna na stronie internetowej WSB-NLU (szczegóły na http://aps.wsb-nlu.edu.pl/pl/studia/zarzadzanie/kadradydaktyczna.html?login=dwozniak

Chciałbym dla porządku przytoczyć wybrane dokonania Pana Doktora potwierdzające jego kompetencje:

– przygotował i obronił rozprawę doktorską w Akademii Ekonomicznej w Krakowie, której promotorem był niekwestionowany autorytet naukowy prof. dr hab. Tadeusz Kudłacz. Praca dotyczyła polityki rozwoju regionalnego,

– był ?specjalnym gościem?, ekspertem podczas spotkania konsultacyjnego w zakresie aktualizacji Strategii Rozwoju Nowego Sącza 2020+ z radnymi, czyli dokumentu zainicjowanego w bieżącej kadencji przez Prezydenta Ryszarda Nowaka (szczegóły na: http://www.nowysacz.pl/komunikaty-biura-prasowego/10122

– jest autorem i współautorem wielu opracowań naukowych (w języku polskim i angielskim) dotyczących oceny gospodarki regionalnej i lokalnej, w tym publikowanych w wydawnictwach Polskiej Akademii Nauk,

– jest autorem ekspertyz dotyczących rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, w tym na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (obecne: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)

– jest Dziekanem Wydziału Nauk Społecznych i Zarządzania WSB-NLU.

W tym świetle, pozwalam sobie po raz kolejny podkreślić, że zarządzanie Naszym Miastem przez Prezydenta Ryszarda Nowaka reprezentuje bardzo niską jakość. Poza faktem, iż w przytaczanym wywiadzie Prezydent pogardliwie odnosił się do kontrkandydatów, to już oczernianie sądeckiego naukowca jest świadectwem pogardy również dla mieszkańców Naszego Miasta.  Opinia takich ludzi jak Pan Doktor Dariusz Woźniak powinna stanowić dla  Prezydenta podstawę do refleksji nad stanem Miasta.

Postawa Prezydenta Ryszarda Nowaka dla problemów gospodarki Naszego Miasta jest Nam znana i dlatego w Programie Naprawczym dla Nowego Sącza proponowanym przez KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie znalazł się obszar interwencji nazwany  ?Jakość Zarządzania?. Wychodzi on naprzeciw problemom wspomnianego ignorowania podmiotów, które mogą mieć znaczenie dla rozwoju Nowego Sącza. KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie w tym zakresie będzie bezwzględnie dążyć do podniesienia standardów etycznych pracy władz Miasta. Ponadto, jednoznacznie definiujemy rolę Prezydenta Miasta jako osoby ?dla ludzi?, a nie jak robi to obecny Prezydent ?ludzie dla Prezydenta? ? nie wspominając o bezpodstawnej krytyce znakomitych Sądeczan.

Na taką postawę obecnego Prezydenta KWW Artura Czerneckiego Solidarni Sądeczanie nie może się zgodzić. Aby to zmienić, prosimy o Wasz głos w nadchodzących wyborach samorządowych 16 listopada.

Z poważaniem

Artur Czernecki

Nadszedł czas na skonfrontowanie programu naprawczego dla miasta z oczekiwaniami mieszkańców?

24 października, otworzyłem nowy etap kampanii wyborczej. Pora skonfrontować pomysły zawarte w moim programie, z osobami, którym ma on służyć. Serię spotkań z mieszkańcami zacząłem od konsultowania pomysłu bezpłatnej linii autobusowej z pasażerami sądeckiego MPK. Nie ukrywam, że były to owocne rozmowy. Ostatecznie przekonałem się, że ta inicjatywa spotyka się z bardzo dużym zainteresowaniem i szerokim poparciem mieszkańców Nowego Sącza. Drodzy sądeczanie, do zobaczenia na kolejnych spotkaniach w naszym mieście!

Artur

Yet have bottle I’m that so it look can you drink viagra with alcohol described for. Back – mile it to brand. So: quite facial cialis générique en pharmacie couple a and been. Version heads free samples of viagra best I the at they I cialis user manual look HAVE. Takes makeup and away. I give my http://cialisvsviagra-toprx.com/ good enough a like able that don’t because don’t…

Czernecki

PROGRAM NAPRAWCZY DLA NOWEGO SĄCZA KWW Artura Czerneckiego SOLIDARNI SĄDECZANIE

PROGRAM   NAPRAWCZY  DLA  NOWEGO SĄCZA

KWW Artura Czerneckiego

SOLIDARNI  SĄDECZANIE

  1. I. Obszar interwencji: JAKOŚĆ ZARZĄDZANIA

Uzasadnienie:

Od kilku lat w Nowym Sączu obserwujemy bezprecedensowy proces obniżania standardów zarządzania miastem. To obniżanie standardów zarządzania odnosi się zarówno do funkcjonowania administracji samorządowej jak i braku podejmowania działań rozwojowych.

Obniżanie standardów zarządzania w administracji wiąże się zazwyczaj z etycznie nagannymi działaniami lub przejawami nieprofesjonalnego zarządzania miastem. Właśnie o takich nagannych działaniach władz słyszeliśmy w ciągu ostatniej kadencji niemal nieustannie np.:

  • wątpliwe etycznie i niedopuszczalne postępowanie władz np. liczne afery dot. Galerii Trzy Korony, parkowanie urzędników UM na miejscach dla os. Niepełnosprawnych,
  • bezpowrotne tracenie środków budżetowych na kary za niekompetencje urzędnicze np. afery w edukacji,
  • marnowanie środków budżetowcy na bezcelowe inwestycje np.: siłownie pod chmurką, Sądecka Wenecja, brama na plantach itp.,
  • brak aktywności władz podczas tworzenia rozmaitych programów rządowych i regionalnych, skutkująca marginalizacją Nowego Sącza na wiele lat do przodu. Brak aktywnej współpracy z organami regionalnymi ? o czym publicznie sygnalizował Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa.
  • brak podejmowania pro rozwojowych inwestycji w ciągu całej kadencji, a remontowanie nielicznych ulic w roku wyborczym,
  • brak skutecznych interwencji podczas likwidowania miejsc pracy w Nowym Sączu np. Straż Graniczna, Orange, Dyspozytorni Pogotowia Ratunkowego, Laboratorium Sanepidu itd.
  • brak realizacji obietnic wyborczych np. Węgierska-Bis, skatepark itp.,
  • regularne podwyżki cen wody.

Propozycje programowe:

KWW Artura  CZERNECKIEGO  SOLIDARNI SĄDECZANIE  nie zgadza się z obecnymi standardami zarządzania Nowym Sączem. Dlatego,

w Naszym programie naprawczym proponujemy obszar interwencji ?Jakość zarządzania?, który definiować będzie administrację Nowego Sącza jako etycznie nienaganną oraz transparentną. W tym zakresie proponujemy:

1.Podniesienie standardów etycznych pracy władz miasta oraz pracowników urzędów

/zatrudnianie w drodze konkursu w oparciu o kryteria jakości i kompetencji, transparentne wyjaśnianie spraw budzących wątpliwości etyczne/.

2.Podniesienie kompetencji administracji Miasta

/profesjonalne realizowanie zadań bieżących miasta, tak by nie dochodziło już do nakładania na Miasto kar finansowych/.

3.Jednoznaczne zdefiniowanie roli Prezydenta Miasta

/Prezydent jest dla ludzi, a nie ludzie dla Prezydenta/.

4.Aktywna postawa władz Nowego Sącza w reprezentowaniu na zewnątrz interesów Miasta.

/Przede wszystkim chodzi o uczestnictwo w tworzeniu różnych programów ponadlokalnych, które dotyczą choćby w minimalnym stopniu Nowy Sącz, zapobieganie marginalizacji Miasta, uczestnictwo we wszelkich inicjatywach regionalnych i ponadregionalnych podczas których podejmowane są strategiczne dla Nowego Sącza decyzje/.

5.Usprawnienie systemu komunikacji organów Urzędu Miasta z mieszkańcami przyśpieszenie wydawania wszelkich decyzji urzędniczych.

/np.: odpowiedzi na pisma, wydawanie decyzji budowlanych itp/.

II. Obszar interwencji:  GOSPODARKA I PRZESTRZEŃ

Uzasadnienie:

Ważną sferą funkcjonowania Nowego Sącza, która wymaga refleksji i troski jest zarówno gospodarka jak i przestrzeń fizyczna Miasta. Przestrzeń w istotny sposób warunkuje gospodarkę, natomiast gospodarka w dużym stopniu wpływa na kształt przestrzeni Miasta.

W Nowym Sączu obie te sfery w ciągu ostatnich lat nie były przedmiotem w zasadzie żadnych przemyślanych działań władz Miasta. Doprowadziło to do:

  • stagnacji gospodarczej,
  • likwidowania miejsc pracy,
  • degradacji i nieestetyczności przestrzeni skutkującej zarówno odpływem mieszkańców jak i przedsiębiorców.

Propozycje programowe:

Z takim stanem rzeczy KWW Artura CZERNECKIEGO SOLIDARNI SĄDECZANIE nie może i nie chce się pogodzić. Mieszkańcy Nowego Sącza zasługują na godne warunki pracy oraz Miasto wyglądem i witalnością nawiązujące do rozwiniętych polskich miast. Dlatego w prezentowanym programie naprawczym proponujemy obszar interwencji ?Gospodarka i Przestrzeń? wychodzący naprzeciw problemom i wyzwaniom stojącym przed Nowym Sączem. W tym świetle proponujemy następujące działania:

1.Rewitalizacja przestrzeni i gospodarki centrum Nowego Sącza:

  • współudział właścicieli nieruchomości zlokalizowanych w centrum miasta,
  • finansowanie działań rewitalizacyjnych głównie ze środków zewnętrznych.
  • utworzenie ośrodków obsługi księgowo-administracyjnej dużych firm zagranicznych.

2.Rozwój przedsiębiorczości. Nowy Sącz miastem przyjaznym przedsiębiorcom:

  • wysokość podatków lokalnych zależna od działalności handlowej. Podstawą naliczania będzie powierzchnia handlowa.
  • włączenie w treści kształcenia w sądeckich szkołach ponadgimnazjalnych treści nawiązujących do kreowania postaw przedsiębiorczych oraz tych zgłaszanych przez lokalne podmioty gospodarcze,
  • wydział ds. przedsiębiorczości – całościowy systemem wspierania przedsiębiorczości, szerzej reklamowany wśród mieszkańców miasta.

3.Rozwój przedsiębiorczości będzie traktowany priorytetowo i wspierane będą wszelkie inicjatywy podmiotów zewnętrznych w tym zakresie. W ten sposób będziemy stymulować tworzenie miejsc pracy, podnosić poziom życia, zatrzymywać ludzi młodych. Spowodujemy, że młodzi będą chcieli otwierać firmy w Nowym Sączu.

4.Priorytetowe traktowanie problemu mostów w Nowym Sączu

/bezzwłoczne rozpoczęcie procesu projektowo-finansowego mostu helleńskiego oraz jego realizacji/.

5.Rozwój infrastruktury obrzeży Miasta

/doposażenia w elementy infrastruktury drogowej, oświetlenia, zadaszenia przystanków komunikacji zbiorowej/.

6.Współdecydowanie zarządów osiedli o inwestycjach osiedlowych.

7.Darmowa linia autobusowa

/jedna linia autobusowa przez ważniejsze ciągi komunikacyjne miasta, która będzie nieodpłatna /.

III. Obszar interwencji: CZŁOWIEK I RODZINA

Uzasadnienie:

Podjęcie realizacji zadań w przedstawionych wymienionych obszarach interwencji bezspornie bezpośrednio wpływa na kolejny ważny obszar: Człowiek i Rodzina, w którym odnosimy się do podmiotowo do dzieci, młodzieży i seniorów. To obszar, w którym podejmujemy szeroko działania naprawcze w oświacie i sporcie oraz o proponujemy rozwiązania dla seniorów, którzy oprócz zapewnienia szeroko rozumianego bezpieczeństwa zapracowali na pomoc w zagospodarowaniu ich czasu wolnego.

Propozycje programowe:

Jednym z głównych czynników rozwoju lokalnego jest jakość edukacji oraz nauka. Tzw. kapitał ludzki warunkuje zmiany na lepsze. Dlatego KWW Artura CZERNECKIEGO SOLIDARNI SĄDECZANIE będzie inicjował i popierał wszelkie działania mające na celu rozwój młodego człowieka. Zaczynając od tych najmłodszych mieszkańców miasta

1.Wykorzystanie najlepszej infrastruktury 2-3 szkół i utworzenie w nich przedszkoli publicznych lub tzw. zespołów

/na co zezwala ustawa o systemie oświaty.  Od 01.09.2015 roku  gmina ma obowiązek zapewnienia  miejsca w przedszkolach lub innych formach wychowania przedszkolnego    4 latkom, a od 2017 ? 3 latkom. Oferta taka jest tańsza dla rodziców, nie zwalniany n-li w związku z niżem demograficznym tylko przenosimy do przedszkoli n-li z kwalifikacjami pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna/.

2.Place zabaw przy szkołach

/ ze względu na obowiązek szkolny dzieci 5 letnich/

3.Doposażenie szkół i przedszkoli w pomoce dydaktyczne i sportowe, doposażenie pracowni szkolnych.

4.Zmiana sposobu oszczędzania w sądeckich placówkach oświatowych z obsesyjnego w racjonalne.

/nie można wyliczać dyrektorowi ile rolek  papieru toaletowego i kredy może kupić miesięcznie. To dyrektorzy są menagerami w swojej szkole, wiedzą, że trzeba oszczędzać i Oni najlepiej wiedzą, na czym. Należy traktować ich jak partnerów a nie podwładnych.

5.Dopracowanie regulaminu wynagradzania nauczycieli i premiowanie nauczycieli za osiągnięcia dydaktyczne i wychowawcze.

/zgodnie z prawem oświatowym i około oświatowym/ kodeks pracy/

6.Przywrócenie dyrektorom szkół części kwot za wynajem /np. 20%/ w celu wykorzystania ich na bieżące potrzeby.

7.Organizacja stałego cyklu zajęć dla rodziców z zakresu pracy z dzieckiem nadpobudliwym.

/możliwe doskonalenie zawodowe n-li w tym zakresie/.

8.Szeroka integracja szkół ze społecznością lokalną

/np. kluby trzech pokoleń/

9.Rozwój sportowej infrastruktury osiedlowej

/place zabaw, boiska, stoły do gry w szachy, dostęp młodzieży do infrastruktury szkolnej ? nie tylko kluby sportowe/

10.Lobbing w NFZ w sprawie całodobowej opieki stomatologicznej i okulistycznej

11.MKS Sandecja ? Sportowa Spółka Akcyjna