Z sesji Rady Miasta: Ile są warte gminne nieruchomości na sprzedaż?
Na ostatniej sesji Rady Miasta radny Artur Czernecki złożył interpelację w sprawie uzyskania szczegółowych informacji odnośnie zbycia należących do gminy nieruchomości. Pytał m. in. o ich wartości wg operatu szacunkowego oraz o wartość końcową sprzedaży. – Działając w oparciu o ustawę o dostępie do informacji publicznej oraz w oparciu o statut miasta Nowego Sącza zwróciłem się o udzielenie informacji o dokonanych przez miasto sprzedażach nieruchomości w latach 2007-2012 z podziałem na datę sprzedaży, położenie nieruchomości, wielkość nieruchomości, wartość wg operatu szacunkowego i wartość końcową sprzedaży oraz o to, kto był nabywcą nieruchomości będących własnością gminy ? mówi radny Czernecki. Jeszcze w trakcie sesji do tej interpelacji odniósł się wiceprezydent Jerzy Gwiżdż, wytykając radnemu Czerneckiemu, że obarcza urzędników dodatkową pracą, choć informacje te są przecież jawne: – Jest to dodatkowe zadanie dla urzędnika, który przez
miesiąc będzie siedział i spisywał odpowiedź na tę interpelację ? mówił wiceprezydent. ? Tymczasem radni są o tym informowani i zapoznają się z tymi danymi podczas podejmowania uchwał. Informacje te są ogólnodostępne ? zaznaczył. – Gdyby te informacje były dostępne, to ja bym o nie nie pytał ? odpowiada radny Czernecki. ? Jeśli chodzi o podejmowanie uchwał, to nikt nie jest w stanie określić wartości szacunkowej nieruchomości, na sprzedaż której Rada Miasta wyraża zgodę. Projekt uchwały jest tak przedstawiony, że Rada Miasta wyraża zgodę na sprzedaż, ale cena nie jest podana ? zaznacza. – Każda nieruchomość, która ma być sprzedana, podawana jest do publicznej wiadomości ? mówi Małgorzata Grybel, rzecznik prasowy prezydenta. – Na bieżąco uaktualnia się wykaz nieruchomości do sprzedaży, wynika to z wniosków od mieszkańców ? dodaje podając wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w 2013 roku. Wykaz zawiera numer danej działki, jej obręb, powierzchnię w hektarach i ulicę, przy której się znajduje. Dodatkowo informacje o nieruchomościach gruntowych, sprzedawanych w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkowników wieczystych, wywieszane są na okres 21 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta. Sęk w tym, że nie ma tu informacji o wartości tych działek. Nie wiadomo, ile są warte, nie wiadomo, jak kwota po ich sprzedaży zasili budżet miasta. – Pytałem wielokrotnie o wartość danej nieruchomości, nad sprzedażą której głosowaliśmy, ale nikt nie był w stanie mi na to pytanie odpowiedzieć ? mówi Czernecki. Do sprawy wrócimy. ZOG Fot. JEC źródło: sadeczanin.info